Jak jsme zařizovali naši vilku na Bali

7.11.2017 | Život na Bali

Dneska už máme krásnou vilku, na kterou jsme s přítelkyní patřičně hrdí, ale rozhodně to tak nebylo hned od začátku. Bylo by krásné, kdybychom přijeli na Bali hned do pohádkově zařízeného prostředí, jenomže to by to potom bylo moc jednoduché.

To, na co jsem se sem těšil je pověstná balijská povaha známá svojí bezstarostností a „lážo plážo“ tempem. A ta je vidět úplně na všem. V souvislosti s vilou ji například nemají Balijci problém předat se zeleným bazénem, se špinavými okny a kachličky v koupelně od stavebních materiálů. A hned tady už jsme zjišťovali, co nám všechno chybí. Kde vzít hadr, mop, kýbl? Na záchodě není toaletní papír, do čeho vyhodit papírový sáček, na co si v koupelně položit toaletní taštičku, na čem sušit věci? Především tu nebyl dispenzor na barel s vodou nebo lednička. Nebylo si v čem uvařit, nebyl talíř na který to dát nebo příbor kterým to sníst.

Hodně věcí se nakonec dalo sehnat tak jak to známe z ČR. Zajdete do krámku s kuchyňskými potřebami a už jenom berete, co potřebujete a co na skútru uvezete. Mezi námi a Balijci kolují dosti odlišné názory na to, co se dá uvést na skútru, takže my radši většinou jeli hned několikrát.

Spíše kuriózní mi přišlo například místo, kam jsme jeli pro lednici a dispenzor. V mém očekávání byl obchod s elektronikou tak jak jsem zvyklí. Zastavili jsme však u obchodu u cesty, který vypadal stejně jako každý jiný obchod na Bali. Mezi polštářema, matracemi, větráky nebo třeba barovými stoličkami byli velké krabice. Obchodníkovi jsme pověděli, co chceme a on nám otevřel krabici abychom se mohli podívat na ledničku. Mohli jsme si vybrat zhruba tak ze dvou typů. U dispenzoru měl dokonce asi čtyři typy. Zboží nám i dopravili do vily. Dokonce jsem i dispenzor bez problémů reklamoval a hned mi ho vyměnil za nový kus, takže jsou i Balijci se kterými věci fungují. Sice ne na domluvený čas ale fungují.

Sháněli jsme zrcadlo do koupelny. Vše, co jsme viděli po krámcích se nám nelíbilo. Zkrátka plastový rámeček v křiklavé barvě nebylo to, co jsme si představovali, a ještě k tomu drahé. Zašli jsme tedy do místního truhlářství a usmlouvali pěknou cenu. Když jsme byli zrcadla vyzvednout chtěli nám dát jenom rámečky bez skla, ale na to už jsme tu byli tak trochu zvyklí. Jsme přece na Bali. Do následujícího dne to dali místní do pořádku a my si vezli do vilky krásná zrcadla.

Kam položit věci a kde je sušit jsme vyřešili nábytkem z ratanu a bambusu. Klasicky obchod u cesty. Objednávka byla na žebříky z bambusu na ručníky do koupelny, sušáky na přehození ručníků a věcí ven a do pokojů a poličky na cokoliv do koupelny a pokojů. Výsledek nádherně zapadne do konceptu vilky a byly tedy dodány v pořádku. I když o sedm dní déle, než bylo původně slíbeno.

Také se nám osvědčilo sledovat facebookové skupiny. Někdy se tam narazí na velice pěkné věci, které lidi prodávají. My tak například zařídili náš „obyvák“. Dvě ratanová křesílka se stolečkem prodával nějaký Francouz ze své luxusní vilky. Obchodoval to tedy za něj nějaký Balijec, každopádně druhý den už jsme si pro to jeli, i když jsme věděli, že to nemáme jak odvést. Nakonec nám za menší peníz domluvil i odvoz a naše relaxační místo bylo na světě.

Bylo toho ještě mnoho na shánění, ale vše se vesměs dá sehnat, když člověk hledá. Třeba prostředky do bazénu, hadici na zahradu, místo, kde vyprat povlečení pro hosty a plno dalšího. Společné je, že vše se nachází v jednoduchých krámcích u cesty, dost často umístěných například v bývalé garáži. Hlavní je, že to funguje!

Kontakt

Pro jakýkoliv dotaz nejlépe využijte chat na mé facebookové stránce:

Můžete také zaslat e-mail na adresu email@tomasvavrinka.cz nebo využít kontaktního formuláře: